AboutJournalFollowDashboard

Allah.
17/05/2013, 20:43, 0 comments
Assalamualaikum. Hai! Aaaaaaa dah lama tk layan blog. skrg busy lgpun aku skrg lebih suka on guna hp dri laptop so kalau dkt hp mana mahunya aku nk update blog. tkda feel gituuu. Hahaha okay back to the tittle. Allah always in my mind? yes! always. skrg ni aku bkn nk ckp apa. aku rasa tahun ni aku lebih dktkan diri dgn Allah berbanding dgn tahun lepas. tahun lepas aku jahat sikit. eh bukan sikit. banyak! tp tahun ni aku takda lah ckp aku ni baik mcm malaikat gitu, tp.. hm tp nmpk lah differentnya. okay harini ingin saya bertazkirah kepada anda semua tentang letaklah nama Allah di hati kita dan sentiasa utama kn Allah dari segala-galanya. Wahhhh! haha pandai betul aku berkata kata. Aku en ada lah impian yg sngt besar.. haha impian aku nk bg tazkirah dkt muslim dan muslimah dlm.. mcm satu event team hijrah ke kn. Haha insyaAllah someday amin ya Allah. Okay lah kita mulakan tazkirah kita ya kaum hawa dan adam sekalian? hehehe
Bismillahirrahmanirrahim, SubhannaAllah Alhamdulillah wala'ila haillah Allahuakbar. Alright, Letaklah nama Allah sentiasa di hadapan. Jangan membelakangi Allah dalam segala hal yang berlaku di dunia. Nauzubillahi min zalik. Cuba kita fikir, beribu ribu manusia. eh no! berjuta juta manusia dalam dunia ni, tp pada pandangan Allah, Allah hanya layan kita je. Allah buat kita rasa mcm kita lah satu satunya hambaNya yang ada dlm dunia ni. Kita rasa special sangat. sebab apa? sebab Allah maha adil. Hm bila kita fikir balik, tak fair lah kan.. Allah yg maha Esa tu pun adil pada semua hambaNya. tapi kita ni? Kita ada satu je Allah tp kita tk boleh nk adil dgn Dia. Cuba kita fikir balik. kejam kn kita? Solat lima waktu kah kita setiap hari? Sentiasa terbukakah Alquran yang ada di rumah itu? Selalu kah kita berhubung dgn Allah bila Allah tunggu kita time pukul 2,3 pagi utk sujud padaNya? Layakkah kita dpt keadilan Allah? Muhasabah diri ya. Jadi letakkan Allah nombor satu dalam hati kita, boifren dgn gerlfren letak nombor 4 ke 5 dalam hati. Sebab apa? sebab nombor 1 kita ada Allah, nombor 2 kita ada Rasullah, nombor 3 kita ada ibu dan ayah, ke 4 kita ada kawan, Ingt kawan dulu bru kita ingt bf/gf ni sebab sebelum kita couple2 ni kawan yang ada dgn kita dulu kn? Hehe muhasabah diri ya, jika kita letak Allah nombor 5,6. cuba perbetulkan.. belum terlambat sayang, Allah tengah tggu tu kita bertaubat padaNya. Jadi apa tunggu lagi? tak baik buat Allah tunggu kita. kalau kita dpt tgk betapa besarnya pengorbanan Allah terhadap kita, mesti kita sentiasa nangis mengucap kata syukur pada Allah kerana terlalu banyak kenikmatan yg Dia beri pada kita. banyak sangat. Sampai kita buat jahat pada Dia. ada Dia balas balik di dunia? ada Dia balas time tu juga? tak kan? sebab Dia maha penyayang. Tapi kekadang Dia bg dugaan dkat kita sbb Dia cuma taknak hambaNya terlalu lalai dgn kenikmatan yang Dia beri di dunia ni. Dia nak hambaNya selalu ingt pd Dia walaupun Dia tahu hambaNya sentiasa ingt Dia apabila ditimpa musibah sahaja. Allahu. Mohon ampun dariMu ya Allah. Jom lah bertaubat! tak kesian ke pd Rasullah? dia sentiasa doakan kita masuk syurga, bermohon pada Allah supaya tk masukkan umatnya ke neraka. tapi kita buat apa? dah lah tk bersyukur, tk berterima kasih pada Rasullah pahtu kita lagi mendekatkan diri kita pada neraka. So siapa kejam skrg? Allah atau kita? 

Newer Post© 2013 Layout. Font. Image & Icon