AboutJournalFollowDashboard

Bangkit
28/07/2013, 12:33, 0 comments
Assalamualaikum. (Aku beri salam. Kau perlu jawab. Aku beri salam itu sunat dan kau wajib menjawabnya)

Apa khabar kau di sana? Apa khabar iman mu?  Masih taatkah pada Allah? Masih cintakah pada Allah? Masihkah melaksankan sunnah Rasulullah? Aku harap kau sentiasa berada di jalan Allah

Sebelum aku bercerita, aku ingin mengucapkan Selamat Berpuasa pada para Muslims. Aku sentiasa mendoakan kalian semua. Kita saudara seislam WAJIB mendoakan saudara kita sendiri. Aku tidak pernah kenal kau. Aku tidak pernah tahu kau siapa. Tapi dengan adanya ikatan Islam. Alhamdulillah kita bersaudara.

Aku ceritakan kisah antara rakan yang cintakan Islam dan rakan yang lebih memilih nikmat Dunia

"Raya nak dekat...."

"So?"

"Kau tak sedih ke? Kau tak rasa ini last kau sambut ramdhan?"

"Entah"

"Kau masih ada iman dalam diri? "

"Entah. Ah! aku taknak amek tahu. Aku nak enjoy dulu lah weh!!!"

"Kau rasa kalau mati kejap lagi, neraka atau syurga tempat kau?"

"Urusan Allah"

"Habis yang kawal iman dalam diri, urusan sapa?"

"Urusan aku! bukan kau!!! takpayah amek tahu pasal dosa aku bagai lah"

"Jika kau buat dosa dan ingkar arahan Allah di hadapanku, maka kau adalah tanggungjawabku."

"tanggungjawab pemenda pulak?"

"Saudara Islam. Aku kena bawak kau ke syurga. Kalau aku tk lakukannya. Aku akan disoal"

"Itu urusan kau."

"Memang itu urusan aku, urusan aku itu adalah kau. kau urusan aku. Allah bg aku tanggungjawab ni."

"Takpayah bajet alim sangat lah weh. "

"Demi Allah, aku lakukan untuk Allah."

"Kalau aku layan kau, sampai ke esok aku terpaksa dengan ceramah free. bingit tahu tak! sikit-sikit benda aku buat ada je tak kena. Muak lah aku"

"Apa yang kau buat tak ikut cara Islam"

"Dah aku malas nk cakap dengan kau. Ingat bagus sangat ah? Betulkan diri dulu baru tegur aku. menyampah dapat kawan macam kau!"

"Sahabat, aku tahu aku tak layak berkawan dengan kau. Tapi ingatlah... aku tegur sebab aku sayang, Kalau perlukan aku. Carilah aku"

"Aku takkan perlukan kau lah!"



Sekarang kau di pihak mana? Orang mencintai Islam atau pilih Dunia utk hidup kau?

Kau pernah fikir kejap lagi. dalam 2 saat akan datang ajal kau dah kena ambil? Kau sedar tak Malaikat maut sedang perrhatikan kau? kau sedar tak dia ada depan muka kau, tenung muka kau 70 kali sehari.


Macam ni lah, aku malas nak cerita, kalau kau rasa kau di pihak yang pilih dunia, aku mohon... beribu kali mohon. Ubah perangai. aku sayang kau. Aku sayang ukhwah fillah aku. Aku nak masuk syurga dengan kau

Aku nak kau lari dari dosa sekarang

Aku nak kau lari jauh-jauh. aku taknak kau pandang belakang

Aku takut jika kau pandang belakang ketika lari, kau akan jatuh

Jatuh.. Jatuh ke Jahiliyah semua. Aku nk kau pandang depan!

Kalau tak terdaya lari seorang diri, aku akan bantu. 

Mari pimpin tangan aku. Kita lari jauh dari jahiliyah. 

Kita ke Jannah, masuk ke syurga. Kita cari keredhaan Allah

Aku tahu kau boleh. Hamba Allah adalah hebat.

Umat Rasulullah ada power. Jadi.. jangan tunjuk kita lemah

Bangkit..

 



Newer Post© 2013 Layout. Font. Image & IconOlder Post