AboutJournalFollowDashboard

Kita Pendosa
17/08/2013, 07:42, 0 comments
Aku.
Pendosa
Kau?
Sama.
Kita? 
Serupa. 

Kita hanya hamba di dunia ini. Hamba yang tak akan pernah lari dari dosa. Lari jauh mana pun, lari lah lari.. Kau akan tetap bertemu dengan dosa. Sebab apa? Sebab kita dilahirkan bukan dengan cara maksum, seperti Malaikat dan para Nabi. Kau kena ingat ni, selagi kita ada di bumi Allah, selagi gelaran hamba masih pada diri. Dosa tetap akan keluar masuk. Tapi, kau kenalah mantapkan iman. Kalau iman dah mantap. Takdalah banyak sngt dosa yang masuk. Ok? Kena pandai-pandai buat pilihan dalam hidup

Kau sebenarnya kena kreatif dalam hidup kau sendiri. Kena pandai corakkan dan warna hidup kau. Bukan porak perandakan. Kau sebenarnya boleh, cuma kau yang takut.

Ha lagi satu nak bagi tahu, kita ni hanya hamba dan kita tak layak langsung untuk menghukum manusia lain. Kan? Pernah dengar ke Allah berfirman supaya manusia menghukum antara satu sama lain? Takda.
Jadi perlu kita menghukum? Kau sebenarnya tak boleh jugak beb bila tengok orang berpurdah/tudung labuh/alim buat dosa, kau expect benda bukan-bukan. Hei mereka masih sama mcm kau lah. Pendosa juga.
Semua manusia layak berubah. Dan semua orang berubah takkan selamanya di atas. Kadang kala ada juga dia terjatuh dek angkara syaitan. Jadi kau sebagai kawan/stranger tak perlu lah kutuk, fitnah bukan-bukan lagi. Org yang berubah itu bukan maksum. Mereka masih buat dosa. Tapi mereka sedang berusaha kurangkan dosa-dosanya. 

Aku bukan nak cakap apa, aku juga manusia akhir zaman. 
Manusia yang acap kali sering membuat dosa
Seperti kalian
Dosa yang lalai dengan duniawi, lupakan Ilahi. 
Allah.. Ampunkan aku.

Akhir sekali aku habaq kat hampa eh.. Gunakan Allah sebagai pedoman hidup. Buat dosa? Cari Allah terus, direct minta maaf. Sedih? Takpayah buat benda bukan-bukan. Direct mengadu dekat Allah terus. Tak kuat hadapi ujian? Jangan menangis mengadu kat kawan. Direct jumpa Allah supaya dapat kurangkan beban. Serious beb kau cerita dekat kawan dapat apa? dia tak dapat tolong selesaikan masalah pun. Allah ada. Allah berkuasa. Kau ada Allah beb, kau ingat tu. Jangan sia-siakan Dia. Ok salam 

Newer Post© 2013 Layout. Font. Image & IconOlder Post